Monday, August 10, 2009

Eps. 01: Baju Bermasalah

hmm skrg akan ada tag utk kes2 malang aku..
bnyk sgt sbenarnya..
n rasanya sume mcm kisah malang yang aku post kat sini..
mcm terapi psikologi percuma la..
*dah la tak da pembaca.. syok sendiri je kau. huh.*
err.. btw..
kat sini maybe kisah malang yang tak kronik tapi mmg menyengalkanlah..
(err.. kata dasarnya sengal.. hehe)
so, stat dgn kisah pertama.
baju aku.
kisah nak kata lawak n sengal kot.


al kisah hari ini
10 ogos 2009. 2.00pm.
aku pulang ke bilik dgn keadaan kepanasan.
*xleh panas lagi ke mesia ni.. huh.*
so aku masuk dlm keadaan bengang
(sbb rumet aku makin sengal.. melanggar pantang-larang aku dah.. *&^%$^ punya budak.)
and dlm panas2 tu aku gi la salin baju.
kelas t sambung pukul 5.
baik aku salin baju lain n buat keje.
dan baju yang dipakai tadi aku gantung kat tingkap.
nak dijadikan konflik
baju tu jatuh dari hangernya
(tak tau mcm mana bleh jadi.. dah naseb kot)
dan jatuh ke bwh..
arghhhhhhhhh
tensennya.
igt nak turun je amik kat bawah.
tapi malangnya lain yang berlaku..
baju sangkut kat daun tingkap jiran bawah.
damn. masalah ni.









**iklan kejap yerk.. jgn la kutuk asrama aku eh. sbb tempat aku ni kejap ribut kejap mcm oven membakar sampai hangus, so banyak la baju berterbangan tak tentu arah tanpa disedari.. huh. baju aku pun kerap jadi mangsa.. penat tau nak turun, masuk rumah orang n kutip baju ko.. lagi malu kalo kena kutip sesotong ko.. ish3.. so, skrg jadi mcm tulah.. patut tuan rumah bawah tu buat kaunter lost and found la. senang kami jiran2 atas ni.. hmm..**




dah la yang sangkut tu baju KMJ..
ish3...
aku nak pakai balik kang petang nih!!
camne nih..
aku malas nak terjah baju baru..
duit takda nak anta baju dobi..
dan kejap lagi kelas..
hish..
pening2..
so..

MISI MENYELAMATKAN BAJU!!!


Teknik pertama
ketukla pintu jiran bawah tu beb..
duh~~
k la..
aku dgn malasnya turun untuk memintak baju aku..
13kali ketuk..
tak berjawab..
hmm.. konfem xda orang,.. kelas lg kot.
huh. fail.


Teknik kedua
penyapu!!
meh aku sapu baju tu dari atas..
mana tau dpt jatuhkan dia..
urgh..
sapu punya sapu
tingkap dia dah bersih
baju aku sangkut juga
hish
leceh betol.
aku dah la terjongket2 nak sapu tu..
silap haribulan kang sia2 je
sampai ajal aku..
dah la tu.
huh. fail.


teknik ketiga
tali.. tali..
charger laptop?
hoi!!!!
mmg la sengal..
hah! belt.. okay..
and so..
belt + belt + hanger..
mana tau dpt "sangkutkan" baju tu balik
*mcm men pancing2 plak.. haha.*
tapi xdpt gak..
angin sepoi2 membuaikan belt itu..
hish.
xdpt gak.
huh. fail.


teknik keempat
macam berangin jek..
doa2 la ribut..
*ada la kes aku dan ribut ni.. nantikan kisah malang eps. 02..*
bia terbang baju aku..
t bleh kutip kat bawah.
eh. sengal.
kan tgh panas terik nak maut td.
mana nak ributnya.
10% mungkin berlaku.. erm..
damn..
huh. fail.


teknik kelima
pakai belt balik..
belt + belt + baldi..
mana tau,
lg senang sangkut..
tapi.. err..
macam tak tahan jek..
putus plak belt murah aku ni.
dah la suar tibe je longgar *kononnya*
sia2 je aku pakai suar londeh g kelas..
huh. fail.


dan misi tidak disempurnakan.


MISSION FAILED.


damn.
ptg tu lg suwei.
guna laptop
broadband buat hal.
n then aku tertido..
4.45 pm baru bangun.
lewat g kelas 15 minit..
g kelas dgn baju recycle.
naseb xkantoi. baru pakai smalam baju tu.
damn.
unlucky day..
baru nak azam baru..
tensen
nasib @ luck mematahkan azam..
huh.

nak dijadikan masalah lagi.
petang tu,
bailk2 bilik je..
pas abis kelas..
ujan lebat.
*ish.. camne bleh ujan tetibe ni? pelik..*

tapi tak ribut plak..
damn..
eh3..
baju aku basah la oi!!
cepat!!
Teknik pertama!!
naseb baik ko..
3kali ketuk..
naseb baik ada orang dah..
so, dapatla baju aku..
tapi
basah dah!!
damn.
bercorak cantik plak jadinya..
menarik..
*tapi kejap jela.. pastu down balik*

sebab baju tu dah basah.
tanpa mengira nilai estetika yang ada pada ketika itu..
hmm..
the moral of the story..
"nak sidai baju.. sila guna hanger berkualiti dan sepit yang mencengkam ya..
tak pasal2 sehelai baju korban. damn."



No comments: